XIX a. Kiniško sieninio kilimo konservavimas ir restauravimas
VDA Anastazijos ir Antano Tamošaičių galerijoje „Židinys“ eksponuojamas Pajautos Kudlinskienės dailės ir interjero restauravimo (tekstilės restauravimo) MA studijų baigiamasis kūrybinis projektas: XIX a. Kiniško sieninio kilimo konservavimas ir restauravimas.
Vadovai: lekt. Audronė Petroševičiūtė, dr. Laima Grabauskaitė.
Gynimas birželio 7 d. 10:00 val.
Technika: audimas, siuvinėjimas
Dydis: 110 x 195 cm
Savininkas: Lietuvos nacionalinis dailės muziejus
Dydis: 110 x 195 cm
Savininkas: Lietuvos nacionalinis dailės muziejus
Siuvinėtas sieninis kilimas – tai tradicinė kinų dovana jubiliejaus proga. Įprastai šie tekstilės kūriniai, atliekami šilkinį ar medvilninį audinį išsivinėjant šilku. Pagal papročius, šilko gijomis išsiuvinėtuose pasakėčių siužetuose vaizduojami simboliai – drakonai, feniksai, žydintys persikai ir kita, traukia sėkmę, lemia gerovę ir ilgaamžiškumą. XIX amžiuje, Kiniją valdant Qing dinastijai, šilku suvinėti kūriniai išpopuliarėjo ne tik Kinijoje, bet tapo prieinami ir Europoje. XIX a. kiniškas šilkinis sieninis kilimas iš Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rinkinių 2022 metais Vasario mėnesį perduotas restauruoti, kilimo tamsiai mėlynas fono audinys buvo labai sunykęs. Audinio netekčių vietose audinio kraštai patamsėję ir sukietėję, šilko pluoštas trapus, primena apdegusį popierių ir byra vos prisilietus. Baigiamajame praktiniame darbe pristatau šiam kilimui atliktus konservavimo restauravimo darbus pritaikant audinių dubliavimo metodą suformuotą tiriamajame darbe „Istorinių audinių dubliavimo metodai naudojant termoplastinius akrilinius klijus Lascaux® 360 HV Lascaux® 303 HV ir Lascaux® 498 HV“.
Paroda veikia iki birželio 16 d.
Lankymo laikas: III – V 12:00-18:00
VI 12:00-16:00
Anglų kalba:
Embroidered wall hanging is a traditional Chinese gift for anniversaries. Typically, these textile artworks are made by unwinding silk threads on silk or cotton fabric. According to customs, the embroidered motifs depict symbols such as dragons, phoenixes, blooming peaches, and others, symbolizing success, prosperity, and longevity. In the 19th century, during the reign of the Qing dynasty in China, silk embroidered artworks gained popularity not only in China but also became accessible in Europe. In February 2022, a 19th-century Chinese silk wall hanging from the collection of the Lithuanian National Art Museum was sent for restoration. The dark blue fabric of the wall hanging was severely deteriorated. The edges of the fabric were darkened and stiffened in areas where the fabric was lost. The silk fibers were brittle, resembling burnt paper, and disintegrated upon touch. In the final practical work, I present the conservation and restoration work carried out on this wall hanging, applying the fabric doubling method established in the research paper „Methods of Historical Fabric Doubling Using Thermoplastic Acrylic Adhesives Lascaux® 360 HV, Lascaux® 303 HV, and Lascaux® 498 HV“.